H CLA 45S AMG στις διαδρομές του Ismailos Classics Tour.

cla 45s amg

Η εμπειρία της οδήγησης μιας νέας CLA 45 S AMG από τον Πάνο Ισμαήλο.

Κάθε νέα έκδοση της AMG σήμαινε για εμένα πάντα πολλά! Από τότε που ήμουν παιδί θυμάμαι να ζητάω από τον πατέρα μου να μου φέρει, για κάθε νέα έκδοση, να διαβάσω τα τεχνικά χαρακτηριστικά, κάποιες φωτογραφίες και μια μινιατούρα! Έτσι ταξίδευε η σκέψη μου και τα παιδικά όνειρα έχτιζαν το μύθο της AMG στα μάτια μου. Πλέον οι κορυφαίες εκδόσεις του εργοστασίου που έχει έδρα στο Αφάλτερμπαχ της Γερμανίας απευθύνονται σε ένα πολύ ευρύ κοινό.

Η οδηγική απόλαυση που σου δίνει αυτή η νέα CLA 45 S AMG έχει ξεφύγει!

Μόλις η πρώτη CLA 45 S AMG επί ελληνικού εδάφους βγάζει πινακίδες, η σκέψη τριγυρνάει γύρω από την πρώτη βόλτα μαζί της! Οι οδηγίες είναι αυστηρές αφού το χειροποίητο μοτέρ θέλει τουλάχιστον 1500 χιλιόμετρα προσεκτικής οδήγησης μέχρι να στρώσει. Η ευλαβική εφαρμογή των οδηγιών δεν επιτρέπει σε κανέναν να δοκιμάσει τις αρετές του νέου αυτοκινήτου. Μόλις όμως τα 1500 πρώτα χιλιόμετρα αποτελούν παρελθόν, η επιθυμία μου είναι να την οδηγήσω σε αγαπημένες ασφάλτινες ειδικές διαδρομές. Σχεδόν μονόδρομος η επιλογή της διαδρομής και βρίσκομαι ένα Σάββατο στο σημείο εκκίνησης του περσινού Ismailos Classics Tour με σκοπό να κάνω όλες τις διαδρομές του σε μια ημέρα. Σχεδόν 500 χιλιόμετρα ορεινών διαδρομών είναι μπροστά μου και η χαρά ισορροπεί με την λογική αφού το αυτοκίνητο είναι 421 άλογα και ο ρυθμός που μπορεί να κινηθεί είναι καταιγιστικός!

Στο ταξίδι μέχρι το σημείο, κινείσαι πολύ άνετα με νορμάλ κατανάλωση και με το αυτοκίνητο να σου δίνει την αίσθηση πώς κινείται πολύ αργά. Δεν μεταφέρει την ταχύτητα του στην καμπίνα των επιβατών καταφέρνοντας να έχει ένα επίπεδο άνεσης που μόνο η Mercedes-Benz μπορεί. Η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι πολύ λογική και από το ταξίδι θυμάσαι ότι στις προσπεράσεις ‘κάνεις πλάκα’ με τον τρόπο που εκτελεί ο νέος κινητήρας της AMG.

cla 45s amg

Εμφανισιακά ισορροπεί ανάμεσα στο διαφορετικό, το δυνατό και το ακραίο. Από την πρώτη ματιά δείχνει πώς δεν είναι μια νορμάλ CLA.  Αν όμως τύχει και συνδυάσει κανείς την γενική εικόνα με τις πινελιές του αμαξώματος, τις οδηγικές επιδόσεις και τον ήχο τότε γίνεται ακραία. Ξεκινώντας τη διαδρομή του περσινού Ismailos Classics Tour τα φαρδιά κομμάτια της αρχής βοηθάνε να το καταλάβεις. Να συνειδητοποιήσεις πώς δουλεύει το αυτοκίνητο σε κάθε ένα από τα modes που διαθέτει. Πρέπει να ερμηνεύσεις τι εκφράζει το καθένα, από τα 5+1 διαθέσιμα AMG Dynamics. Μπορεί να πει κανείς ότι τα Slippery και Normal αντιστοιχούν σε «Basic» απαιτήσεις. Το Sport σε «Advanced», το Sport+ σε «Pro» και το Race σε «Master». Οπότε είναι πολύ ενδιαφέρουσα η λεπτομέρεια πως στην επιλογή Individual μπορείς να δημιουργήσεις οποιονδήποτε συνδυασμό θέλεις μεταξύ των υπόλοιπων συστημάτων και των AMG Dynamics. Το sport, σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα στα επαρχιακά κομμάτια. Το νέο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων της AMG σπρώχνει ιδανικά το αυτοκίνητο και δεν μπορείς να βρεις κανένα κενό. Ανεβοκατεβάζει όπου θέλεις χωρίς να έχει κάποιο περιορισμό στο τρόπο λειτουργίας του. Προσωπικά πιστεύω πώς το νέο κιβώτιο για όποιον είχε οδηγήσει την προηγούμενη γενιά αποτελεί μια πολύ σημαντική βελτίωση. Τα φρένα του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση αποτελούνται από κόκκινες 6πίστονες δαγκάνες με δίσκους 360 mm εμπρός, ενώ πίσω οι δαγκάνες είναι μονοπίστονες με δίσκους 330 mm. Δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αδράνειας και λειτουργούν άψογα τόσο στην ήρεμη μετακίνηση όσο και στην πιο επιθετική οδήγηση.

Όσο προχωράμε στη διαδρομή το κομμάτι σφίγγει γίνεται πιο αργό πιο στενό και πιο απόλυτο. Εκεί αναλαμβάνει το sport + αφού χρειάζεται πολύ πιο απόλυτες κινήσεις για να διατηρήσεις το ρυθμό σε πολύ υψηλό επίπεδο. Το αυτοκίνητο κάνει απλά αυτό που θες και εκτελεί με μεγάλη προθυμία αυτό που του δίνεις εντολή να κάνει. Στα πιο ζόρικα κομμάτια καταλαβαίνεις την λεπτομέρεια της κατασκευής του κινητήρα. Σημαδεύεις από την έξοδο της στροφής και μέχρι να φτάσεις στην επόμενη, αισθάνεσαι το μοτέρ στις χαμηλές στροφές να έχει μια φιλική προοδευτικότητα. Μόλις όμως περάσεις τις 5.000 rpm πρέπει να σφίξεις τα χέρια και να έχεις τοποθετηθεί γιατί εκεί αποκαλύπτει τον εσωτερικό του κόσμο. Κορυφώνονται τα 500 Nm και κολλάς στο κάθισμα. Ενώ από τις 6.000 rpm μέχρι τις 7.200 του κόφτη, μπορείς να διακρίνεις σχεδόν κάθε έναν από τους 421 PS, με την αίσθηση της επιτάχυνσης να δικαιολογεί την ‘φασαρία’ γύρω από το νέο κινητήρα. Αν βάλεις στην εξίσωση και τον ήχο και τα σκασίματα του κινητήρα τότε απλά η εμπειρία ξεφεύγει. Κάθε μέτρο μαζί της γίνεται κάτι ξεχωριστό! Έτσι περνάμε από το γύρο της λίμνης του Μόρνου και μετά, τα χωριά Συκιά, Στρώμη κ.α τους δρόμους ανάμεσα στα Βαρδούσια και την Γκιώνα και φτάνουμε στο Καταφύγιο Οίτη. Μετά από μια μικρή στάση, όπως έγινε και στο περσινό Ismailos Classics Tour, η κατηφόρα για Παύλιανη και Μπράλο δείχνει πόσο σταθερό είναι το αυτοκίνητο στην τοποθέτηση, πόσο καλά δουλεύει η ανάρτηση στην πίεση και πώς αντέχουν τα φρένα σε 20+ χιλιόμετρα απαιτητικής κατηφόρας.

Συμπεριφέρεται πολύ σαν αγωνιστικό αυτοκίνητο κάνοντας με πολύ απλό τρόπο πράγματα που με άλλα αυτοκίνητα χρειάζονται προσπάθεια.

cla 45s amg

Η νέα εξέλιξη της 4-κίνησης είναι ένα επιπλέον μεγάλο κεφάλαιο που ξεκινάει από αυτή τη γενιά των μικρών AMG. Ο δρόμος πάνω από την Αμφίκλεια είναι το σημείο που μπορείς να καταλάβεις πολλά από όσα μέχρι τώρα έχεις ανακαλύψει. Μπορείς να βάλεις το αυτοκίνητο στο Race και να πιέσεις όσο αντέχεις. Αυτό σου δίνει την αίσθηση ότι τα όρια του είναι πολύ πιο ψηλά από τα δικά σου. Βέβαια είναι τόσο απλό και τόσο φιλικό που με τα χιλιόμετρα χτίζεις μια εμπιστοσύνη μαζί του και ανεβαίνεις επίπεδο!

Στην Αμφίκλεια αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει να δουλεύει το τούρμπο στα 2,1 bar. Τι κάνει το κιβώτιο και ο κινητήρας σε συνθήκες πίεσης. Τα φρένα η τετρακίνηση και η ανάρτηση έχεις εικόνα από τα προηγούμενα κομμάτια τι δυνατότητες έχουν. Όμως εδώ κλείνεις το παζλ και καταλαβαίνεις την νέα CLA 45 S AMG και την τεχνολογία που κουβαλάει όπως και τις χιλιάδες ώρες εξέλιξης που έχουν δαπανήσει οι Γερμανοί μηχανικοί.

Η αίσθηση από το τελευταίο αυτό κομμάτι της βόλτας να φρενάρεις αργά, να στρίβεις με αγωνιστικές γραμμές και να εκμεταλλεύεσαι την δύναμη στην έξοδο της κάθε στροφής σε κάνουν να ζεις στιγμές οδηγού αγώνων. Το ελαφρό ξεκόλλημα με το γκάζι στην έξοδο της στροφής, κανένα άλλο AMG δεν το έκανε έως σήμερα τόσο γρήγορα τόσο καθαρά και με τέτοια αίσθηση.

Και αυτό με ένα αυτοκίνητο που την Δευτέρα το βάζεις στο comfort, φοράς κουστούμι και πας γραφείο.

Πάνος Ισμαήλος