Η ιστορία της Mercedes 300 SL!

Α. Ισμαήλος Α.Ε

mercedes-sl300-coupe-mbismailos

H Mercedes-Benz 300 SL είναι ένα σπάνιο σπορ αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από το 1954 έως το 1963. H 300 SL έχει δύο εκδόσεις, η πρώτη είναι η Coupe που είναι πιο απλοποιημένη και πιο οικονομική, ενώ η δεύτερη είναι η Roadster που διαθέτει περισσότερα ακριβά ανταλλακτικά και πιο ισχυρό κινητήρα. Επειδή η εταιρεία παρήγαγε αυτό το μοντέλο μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα, υπήρχαν μόνο μερικά από τα 300 SL, τα οποία συγκαταλέγονται σε ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα στον κόσμο. 

Λίγα λόγια για την συναρπαστική ιστορία και την προέλευση της Mercedes-Benz 300 SL.

Πριν προχωρήσουμε στην προέλευση της 300 SL, ας δούμε πρώτα την ιστορία του προκατόχου της, της Mercedes-Benz W194. Η W914 γεννήθηκε από την ιδέα της εταιρείας να κατασκευάσει ένα σπορ αυτοκίνητο που θα μπορούν να χρησιμοποιούν για να συμμετέχουν σε αγώνες στις αρχές της δεκαετίας του 1950. 

Για το πρόσφατα σχεδιασμένο όχημα, το εξόπλισαν με τον κινητήρα M186, ο οποίος ήταν ο μεγαλύτερος κινητήρας τους το 1951. Ο εν λόγω κινητήρας χρησιμοποιείται επίσης στα W188 και W186.

Μέχρι το 1952, η Mercedes-Benz W194 μπόρεσε να λάβει μέρος στους πιο διάσημους αγώνες, ένας εκ των οποίων ήταν αυτός του Mille Miglia, ένας αγώνας αντοχής ανοιχτού δρόμου που διοργανώθηκε από το 1927. Στο Mille Miglia, η W194 κέρδισε δεύτερη θέση, και στον αγώνα του Bern Sports Car Price, κέρδισε τις τρεις πρώτες θέσεις.

mercedes-sl300-coupe-gullwing

Το 1953, η Mercedes-Benz παρήγαγε μια νέα έκδοση του W914 που διαθέτει ψεκασμό καυσίμου και τροχούς 16 ιντσών. Δυστυχώς, η νέα έκδοση δεν εμφανίστηκε σε αγώνες, σε αντίθεση με την αρχική W914, καθώς η Mercedes-Benz αποφάσισε να εστιάσει τις προσπάθειές της στη συμμετοχή της στη Formula 1 το 1954. 

Μία από τις πιο βελτιωμένες εκδόσεις του W914 ήταν η 300 SL, της οποίας η παραγωγή δεν είχε αρχικά προγραμματιστεί από την εταιρεία. Η ιδέα για τη δημιουργία μιας πιο οικονομικής έκδοσης του W914 προτάθηκε από τον Max Hoffman, έναν εισαγωγέα πολυτελών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με έδρα τη Νέα Υόρκη, ο οποίος επικοινώνησε με τη Mercedes-Benz κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης διευθυντών το 1953. Ο τότε Γενικός Διευθυντής, ο Fritz Konecke, συμφώνησε στη πρόταση του Hoffman μόνο εάν ο εισαγωγέας έδινε παραγγελία για 1000 οχήματα. 

Η 300 SL παρουσιάστηκε ένα χρόνο αργότερα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, το οποίο ήταν περίεργο για τη Mercedes-Benz, καθώς συνήθιζε να παρουσιάζει νέα μοντέλα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ή στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γερμανίας στη Φρανκφούρτη. Κατά τη διάρκεια της επίδειξης στη Νέα Υόρκη, η 300 SL είχε μεγάλη αποδοχή και η καταξίωση ώθησε τη Mercedes-Benz να ακολουθήσει μια μεγαλύτερη γραμμή παραγωγής για το αυτοκίνητο. Η παραγωγή σε 300 SL ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1954.

Η πρώτη έκδοση της 300 SL ήταν η Coupe, η οποία κυκλοφόρησε το 1954. Η Coupe ήταν ένα από τα best-seller της εταιρείας το 1955, αλλά μέχρι το 1956 οι πωλήσεις μειώθηκαν. Η Mercedes-Benz τότε αποφάσισε να αναζωογονήσει την 300 SL κυκλοφορώντας μια άλλη έκδοση που ονομάζεται Roadster. Πριν από τη μαζική παραγωγή του Roadster, η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά μια μετατρέψιμη έκδοση της 300 SL στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1957. Στη συνέχεια, αφού έλαβε θετικές κριτικές από εμπόρους αυτοκινήτων, ιδιοκτήτες και λάτρεις της μάρκας, η Mercedes Benz κατεύθυνε το εργοστάσιο της 300 SL Coupe να επικεντρωθεί μόνο στην κατασκευή της μετατρέψιμης έκδοσης Roadster.

mercedes-sl300-roadster

Αντί να έχει την πόρτα "gullwing" για την οποία είναι ιδιαίτερα γνωστή η 300 SL Coupe, η 300 SL Roadster είχε παραδοσιακές πόρτες για να κάνει το όχημα πιο ανθεκτικό, αν και έχασε μία από τις πιο κομψές πτυχές της. Επιπλέον, δεδομένου ότι έχει πλέον παραδοσιακές πόρτες, η Roadster έχει αναδιπλούμενη οροφή που προσφέρει μια οδηγική εμπειρία με cabrio.

Επειδή η Roadster βρίσκεται στην αγορά περισσότερο από την Coupe, είχε περισσότερες πωλήσεις για τη Mercedes-Benz. Αναφέρεται ότι παράχθηκαν μόνο 1.200 coupe, ενώ υπήρχαν μόνο 1.458 Roadsters. 

Η Coupe έχει σχετικά υψηλότερη τιμή μεταπώλησης όχι μόνο λόγω της σπανιότητας της αλλά και λόγω των κομψών «gullwing» πορτών της. Ενδιαφέρον έχει ότι η 300 SL Coupe θεωρείται ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που έχουν “gullwing” πόρτες. Επιπλέον, η επιρροή της 300 SL Coupe μπορεί να φανεί σε μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία, συμπεριλαμβανομένου του DMC DeLorean, το οποίο θεωρείται ως το ορόσημο όχημα του Marty McFly στην τριλογία της ταινίας Back to the Future. 

Ωστόσο, τα περισσότερα οχήματα με πόρτες “gullwing” δεν είναι αρεστά από τους λάτρεις  της μάρκας μέχρι και σήμερα, κυρίως λόγω του βάρους τους που μπορεί να τα επιβραδύνει.

mercedes-sl-300-coupe