Η μοναδική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους της νέας GLE 53 AMG από τον Γιάννη Κωνσταντόπουλο.

GLE 53 AMG

Γράφει ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος. 

Δύσκολα να αγνοήσεις την εντυπωσιακή AMG GLE 53 4MATIC και το συνδυασμό επιδόσεων, πρακτικότητας και κύρους που διαθέτει. Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους το ένα και μοναδικό «κομμάτι» που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους.

Τα SUV δεν είναι το σύνηθες «ύφασμα» του 4Drivers. Όμως υπάρχουν μερικές περιπτώσεις που ξεχωρίζουν, όπως η επιθετική -οπτικά και οδηγικά- υβριδική AMG GLE 53 των 435+22 ίππων. Από €117,598 με σχεδόν τα πάντα «πάνω».

gee 53

Για αρχή το βαφτιστικό ώστε να τα'χετε ξεκάθαρα τα ζητήματα: οι 53άρες στη γκάμα της AMG χρησιμοποιούν τον τρίλιτρο, υβριδικό, εξακύλινδρο εν σειρά. Αντίστοιχα, οι 63άρες χρησιμοποιούν το γνωστό τετράλιτρο V8 με τα διπλά τούρμπο.

Επομένως η AMG GLE 53 είναι το προτελευταίο σκαλοπάτι της γκάμας που κάτω απ΄το μυώδες καπό φιλοξενεί την υβριδική υποβοήθηση "EQ Boost" 

Οι αριθμοί μιλούν για 435 ίππους απ΄τον εξακύλινδρο και άλλους 22 από την ηλεκτρική υποβοήθηση

Η δε ροπή, 53 kgm + 25,5 από το EQ Boost, δίνουν το στίγμα σχεδόν με το που αγγίζεις το δεξί πεντάλ: ακαριαία επιτάχυνση.

Πριν όμως καν γίνει αυτό, έχεις δαπανήσει μερικά δευτερόλεπτα για να χαζέψεις το «τούμπανον» της υπόθεσης. Σε ένα κόσμο όπου τα SUV δίνουν και παίρνουν, η AMG GLE 53 εκπέμπει επίθεση σε μεγάλο μέγεθος.

Ψαρωτική AMG. Η συγκεκριμένη, μία και μοναδική AMG GLE 53 4Matic επί ελληνικού εδάφους, παρελήφθη απ’ το κατάστημα της Α. Ισμαήλος Α.Ε. στη Γλυφάδα

Μαύρη, απαστράπτουσα, με κόκκινες ζώνες 

Καλώς ήλθες σε ένα κόκπιτ που, με το που ανεβαίνεις το ψηλό κατώφλι, νιώθεις ξεχωριστά.

Είναι η νέα σχεδίαση, το φαρδύ, μπρούτο τιμόνι, τα μεταλλικά paddles, τα φαρδιά καθίσματα με την έντονη στήριξη. Γενικώς το πνεύμα του Αφάλτερμπαχ μετουσιωμένο επί της Λ. Βουλιαγμένης.

Έχουμε αναφερθεί ξανά στο 4Drivers για το πώς η AMG έκανε σοκαριστική αλλαγή όσον αφορά την εξέλιξή της.

Από αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμού σε επιθετικά, εστιασμένα μηχανήματα οδήγησης. Σας θυμίζουν κάτι οι τελευταίες δύο λέξεις; ΟΚ, last decade (εκ του γνωστού ”last year”). Οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί μεταξύ Mercedes και ΒMW στη γερμανική σχολή.

GLE 53

Μερικά απ΄τα πιο βολικά μπουτόν βρίσκονται στην AMG GLE 53. Δεξιά αυτό που εναλάσσει τις επιλογές για ESP, κλαπέτα εξάτμισης, απόσβεση ανάρτησης κ.α.

Πώς είναι ως αίσθηση;

Κατ’ αρχήν πρόσμενα γρήγορη. Με 0-100 σε 5,3” και μηδενικό turbo-lag χάρη στον ηλεκτρικό κομπρέσορα, τρως μια επιβλητική κλωτσιά στο μπάκετ.

Η οποία γίνεται ακόμα πιο παραστατική ως μέγεθος όταν αργότερα διαβάσεις το βάρος των 2,230 kg. 

Το θηρίο, σε συνδυασμό με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο, φροντίζει να σου δίνει μία εμπειρία μαζεμένη ως όγκο και, εν δυνάμει, σπορ. 

Με την πρώτη ευκαιρία ανοιχτού δρόμου, η AMG GLE 53 4MATIC κυριολεκτικά καταπίνει τα χιλιόμετρα

Πρέπει να προσέχεις. Είναι τέτοια η αίσθηση «χρηματοκιβωτίου», που ένας άπειρος οδηγός μπορεί να απομονωθεί απ’ την κεκτημένη ταχύτητα.

Κάτω απ΄το δεξί πεντάλ υπάρχει όση ισχύς απαιτείται για να δικαιολογείται το λογότυπο των AMG. 

Μέσα στην καμπίνα νιώθεις ότι δε σου λείπει τίποτα. Το περιβάλλον είναι ψηφιακό, μαζί με όλες τις δυνατότητες απ’ τα προγράμματα (Comfort, Sport, Sport+ και Individual).

GLE 53 AMG

Ομολογώ πως υπάρχει κάτι αξιοθαύμαστο στο πώς κάνεις ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο να έχει τόση πρόσφυση, να μη γέρνει και να επιτίθεται ακόμα και σε μεσαίας κλίμακας στροφιλίκι. «Είναι η τεχνολογία, ηλίθιε» -κατά παράφραση της γνωστής ρήσης του Σόϊμπλε-, μου υπενθυμίζει όλο το μιξάζ εξελιγμένων ηλεκτρονικών και αισθητήρων που κρύβονται στα σωθικά.

Αποφασίζω να τα παρακάμψω όλα

Όλα στο ”off”. Μέχρι στιγμής, η αερανάρτηση εμφάνιζε μια ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην παροιμιώδη άνεση και την ανάγκη για σπόρτινες. 

Μαζί και έναν περιορισμό: όταν πιέζεις πραγματικά έντονα, η επέμβαση του ESP προκαλεί μια μικρή εγκάρσια ταλάντωση στην ηλεκτρονική προσπάθεια να ελέγξει τη μάζα.

Σε ανοιχτό δρόμο ούτε καν θα εντοπίσεις τίποτα. Πρέπει να ασελγήσεις σε στενό. Τουλάχιστον όσο το επιτρέπουν οι διαστάσεις. Και τότε, συμβαίνει το ακόμα πιο επιθετικόν της υπόθεσης: κάνε λίγο οικονομία στο γκάζι κατά την είσοδο, άσκησε μια μικρή μεταφορά βάρους και θα δεις αυτό το SUV να υπερστρέφει ελεγχόμενα και απολαυστικά.

Κάπου μεταξύ 2ης και 3ης στο κιβώτιο, σε τυπικά γλιστερή ελληνική άσφαλτο, η 53άρα γίνεται κάτι σαν υπερμεγέθες GTI

Κλείνει τροχιές, παύει η ταλάντωση του ESP και μένεις με ένα εξαιρετικό τιμόνι να σημαδεύεις με ακρίβεια.

Το δε μοτέρ; «Κρεμώδες» σε λειτουργία, φλερτάρει συνεχώς με τις 6,500 rpm και σχεδόν βαράει κόφτες στη χειροκίνητη λειτουργία. 

Ακόμα πιο σωστά; Άσ’ το στο αυτόματο και η δουλειά γίνεται ιδανικά. 

Όμως παρασύρθηκα

Σε νορμάλ οδήγηση, ταξίδι ή διαδρομές γύρω απ΄την πόλη, με αυτή τη γλυκιά κύλιση που ακροβατεί ανάμεσα σε σεντάν της AMG και σε ούλτρα πρίμιουμ SUV, η AMG GLE 53 κλικάρει τα «κουτάκια» για τον ενδιαφερόμενο της κατηγορίας

Με ένα σύστημα MBUX που, κατά κοινή ομολογία, έχει ρεαλιστικά αξιοποιήσιμες φωνητικές εντολές, άφθονους χώρους για πέντε και καταιγιστικές επιδόσεις, πρόκειται για το νέο πολυτελές όπλο στην κατηγορία

Πώς να το αγνοήσεις;

 

 

GLE 53