Mercedes-Benz SLR McLaren

SLR MERCEDES BEZN με ανοιγόμενες πόρτες προς τα πάνω

Mercedes-Benz SLR McLaren ήταν ένα σπορ υπεραυτοκίνητο (supercar) υψηλών επιδόσεων που εξελίχθηκε από κοινού από την Mercedes-Benz και την McLaren. Το πλαίσιο κατασκευαζόταν στο Πόρτσμουθ, Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ η συναρμολόγηση γινόταν στο χέρι, στο Γουόκινγκ, Ηνωμένο Βασίλειο. Ο κινητήρας παραγόταν στις εγκαταστάσεις της AMG στη Γερμανία.

Λανσαρίστηκε το 2003, με την παραγωγή να ανέρχεται στα 500 αντίτυπα το χρόνο, εντός του 7ετούς σχεδίου που είχε ήδη θέσει η Mercedes-Benz. Στις 4 Aπριλίου 2008, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε την προσεχή λήξη της παραγωγής της, η οποία και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2009. Συνολικώς κατασκευάστηκαν 3.500 οχήματα, ενώ η εμπορική τιμή της στη Γερμανία, με την τότε ισοτιμία, ήταν 476.000 ευρώ.

SLR εσωτερική σχεδίαση λεπτομέρειες

Η έμπνευση για την Mercedes-Benz SLR McLaren προήλθε από το Mercedes-Benz 300 SLR του 1955, που είχε βασιστεί στο μοντέλο για την Φόρμουλα 1 W196 F1. Γενικότερα, η ρετρό αισθητική του μοντέλου παραπέμπει άμεσα στο 300 SLR, ενώ και το μοναδικό διαθέσιμο χρώμα του αμαξώματος ήταν ακριβώς το ίδιο ασημί γκρι με αυτό του 300 SLR. Το χρώμα αυτό, επισήμως ονομαζόταν Crystal Antimon Grau, δηλαδή Κρυσταλλικό Γκρι του Αντιμονίου, επειδή θυμίζει χρωματικώς το μέταλλο αντιμόνιο. Όπως υποδηλώνει και το όνομα, το SLR McLaren εξελίχθηκε από κοινού από την Mercedes-Benz και την McLaren, καθώς την εποχή που αναπτύχθηκε, η Mercedes-Benz είχε στην κατοχή της το 40% του ομίλου McLaren.

Το συγκεκριμένο μοντέλο της Mercedes - MacLaren υπήρξε το πρώτο παγκοσμίως supercar (σπορ υπεραυτοκίνητο) παραγωγής με αμάξωμα (σασί) ολόκληρο από ανθρακόνημα, εκτός από το πορτ-μπαγκάζ που είναι κατασκευασμένο από υαλονήματα, κοινώς υαλοβάμβακα. Αν και τα σασί από ανθρακονήματα είναι 50% ελαφρύτερα από τα χαλύβδινα και 30% ελαφρύτερα από τα αλουμινένια, η Mercedes SLR MacLaren έχει αρκετά πιο μεγάλο βάρος σε σχέση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας της, ιδίως στην έκδοση SLR McLaren Roadster (καμπριολέ) που αγγίζει τους 1,8 τόνους.

Ένα άλλο επίσης χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι οι πόρτες, οι οποίες ανοίγουν προς τα πάνω, θυμίζοντας φτερά γλάρου (οι γνωστές ως Gullwing doors). Το σχεδιαστικό αυτό γνώρισμα ήταν επίσης εμπνευσμένο από το αγωνιστικό μοντέλο του 1955.

  • Κινητήρας: Mercedes-Benz M155 με Kompressor. Κατασκευαζόταν στο χέρι από την AMG.
  • Κυβισμός: 5.439 cm³.
  • Αριθμός και διάταξη κυλίνδρων: V8
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: 5-τάχυτο αυτόματο AMG Speedshift, με δυνατότητα και χειροκίνητου ελέγχου από το τιμόνι.
  • Ισχύς: 617 hp στις 6.500 στροφές το λεπτό.
  • Ροπή: 820 N÷m στις 3.250 στροφές το λεπτό.
  • 0–100 km/h: 3,6 δευτερόλεπτα.
  • 0–200 km/h: 10,2 δευτερόλεπτα.
  • 0–300 km/h: 28 δευτερόλεπτα.
  • Μέγιστη ταχύτητα: 340 km/h (332 km/h στην έκδοση καμπριολέ).
  • Συνιστώμενο καύσιμο: Super Plus αμόλυβδη βενζίνη.
  • Όγκος χώρου αποσκευών: 272 λίτρα.

 

URLography: Wikipedia